Türkiye’nin ve İstanbul’un ilk havaray projesi olarak hayatını kaybeden eski İBB Başkanı Kadir Topbaş tarafından gündeme getirilen Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı’nın imar planları 2015 yılında İBB Meclisi’nde kabul edilmişti. 15 kilometre uzunluğunda 17 istasyondan oluşan havaray projesi, Topbaş’ın istifasının ardından yerine gelen eski İBB Başkanı Mevlüt Uysal tarafından 2017 yılında iptal edilmişti.
Ekrem İmamoğlu başkanlığındaki mevcut İstanbul Büyükşehir Belediyesi yönetimi de projeyi imar planlarından çıkarttı.
İHTİYACA GÖRE ÖNCELİK DEĞİŞTİRİLDİ
İmamoğlu’nun 2019 yılında İBB Başkanı olmasının ardından yeni yönetim iptal edilen projenin imar planları için 2021 yılında teklif hazırladı.
Ulaşım ihtiyacına yönelik olarak İstanbul genelinde öncelikle yapılması planlanan diğer hatlara ağırlık verilmek üzere havaray hattının yapımından vazgeçildiği belirtilerek, havaray güzergahının iptaline ilişkin imar planı değişikliğinin onaylanması istenmişti.
İBB Meclisi’nde 2022 yılında gündeme alınan hattın imar planlarının iptaline ilişkin teklif, Raylı Sistemler Daire Başkanlığı’ndan görüş alınması için iade edildi. Raylı Sistemler Daire Başkanlığı, iptali uygun buldu.
UYSAL İPTAL ETMİŞTİ ANCAK AK PARTİLİLER İTİRAZ ETTİ
Teklif, daire başkanlığının görüşü ile birlikte karar alınmak üzere İBB Meclisi’nin 14 Mayıs 2024 tarihli oturumunda tekrar gündeme geldi. İptal edilen projesinin imar planlarında çıkarılması teklifi CHP’li üyelerin oyları ile kabul edildi.
AK Parti grubu, eski AKP’li İBB Başkanı Mevlüt Uysal’ın iptal ettiği projenin planlardan çıkarılmasına katılmadı ve “hayır” oyu kullandı. Oyçokluğu ile kabul edilen karar ile 2015 yılından beri gündemde olan havaray projesi tamamen rafa kalkmış oldu.