BELEDİYE

‘Siyasi personel kadrosu bütçenin yarısını götürüyor’

İstanbul ilçe belediyelerinde ekim ayı meclis toplantıları sürüyor. Küçükçekmece Belediye Meclisi Ekim ayı meclis toplantılarının ikincisi geçtiğimiz Cuma günü belediye meclis salonunda yapıldı. Plan ve bütçe görüşmelerinin yapıldığı meclis toplantısında AK Parti adına konuşan Nejat Öztürk, “Siyasi saiklerle hazırlanmış belediye personel kadrosu bütçenin yarısını götürüyor” dedi.

Abone Ol

Küçükçekmece Belediyesi 2025 Performans Programı'nın görüşüldüğü meclis oturumunda, AK Parti Meclis Üyesi Nejat Öztürk, bütçe planlaması ve personel alımlarıyla ilgili çarpıcı eleştirilerde bulundu. Öztürk, özellikle personel giderlerinin bütçenin yarısını oluşturduğunu vurgularken, performans programında bazı eksikliklere dikkat çekti.

“SİYASİ SAİKLERLE HAZIRLANMIŞ BİR KADRO”

Öztürk, belediyenin 2025 yılı bütçesinin %50'sinin personel giderlerine ayrıldığını belirterek, "8.9 milyar TL’lik bütçenin 4.47 milyar TL’si personele gidiyor. Bu durum, personel planlamasının siyasi saiklerle yapıldığını gösteriyor," dedi. Özellikle son beş yılda çalışan sayısının iki kat artmasına dikkat çekerek, personel alımlarının dengesiz ve yersiz olduğunu ifade etti.

“ARAMA KURTARMA EĞİTİMİ VAR, PERSONELİ YOK”

Öztürk, afet ve acil durum personelinin eksik olduğuna dikkat çekerek, arama kurtarma eğitimi verildiğini ancak bu alanda çalışan personelin olmadığını belirtti. Bu durumun performans programındaki önemli bir eksiklik olduğunu söyledi.

“SPORA YATIRIMIMIZ YETERSİZ”

Öztürk, ilçede gençlere yönelik bir gençlik merkezi ya da spor kompleksi yapılmadığını belirterek, mevcut spor sahalarının yalnızca çimlerinin değiştirilmesi dışında elle tutulur bir yatırım yapılmadığını dile getirdi. Ayrıca amatör spor kulüplerine ve başarılı sporculara yapılan yardımların yetersiz olduğunu vurguladı.

“PARKLAR GÜVENSİZ”

Temizlik işleriyle ilgili programın da eleştiri konusu olduğunu ifade eden Öztürk, son iki yılda parklara kamera sistemi kurulmadığını, ilçe genelinde kişi başına düşen yeşil alan miktarının ise sabit kaldığını belirtti.

Öztürk, performans programının daha dengeli bir şekilde hazırlanması gerektiğini vurgulayarak, ilgili müdürlüklere katkılarından dolayı teşekkür etti. 2025 yılı performans programının Küçükçekmece’ye hayırlı olmasını diledi.

Nejat Öztürk’ün konuşmasının tamamı şöyle;

Sayın Başkan, Değerli Meclis Üyeleri, Sevgili Küçükçekmeceliler, hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum.

AK Parti Grubu adına 2025 yılı Performans Programı ile ilgili söz almış bulunmaktayım. 

AK Parti Grubu olarak amacımız, programa muhalefet etmek değil; program dönemine ilişkin performans hedeflerini, bu hedeflere ulaşmak için yürütecekleri faaliyetler ile bunların kaynak ihtiyacının, Küçükçekmece Belediyemize ve Küçükçekmeceli hemşehrilerimize katkı sağlamasıdır.

1- Performans Programı Kitapçığının İnsan Kaynakları Bölümünün 31. sayfasında, Tablo 8: Personelin Cinsiyetine Göre Dağılım Tablosu'nda yer alan KİTAŞ personel toplamı 3165 olması gerekirken, alt toplam 3790 olarak yanlış yazılmıştır. (783 kadın + 2382 erkek personelin toplamı) toplam çalışan sayısı 3790 kişidir.

2- 65 yaş üzeri personel sayımız 8 kişi olarak gözükmektedir. 2022 yılı itibariyle Türkiye’de emekli olma yaşı erkeklerde 65, kadınlarda 60'tır. 65 yaş üzeri personellerimiz hangi bölümlerde çalışmaktadır?

3- Hizmet sürelerine göre personel durumu tablosu incelendiğinde, son 5 yıl içerisinde 57 memur, 1 sözleşmeli personel ve 1948 şirket personeli olmak üzere toplam 2006 kişinin işe alındığı gözükmektedir. Toplam çalışan sayısı 3790 kişidir. Neredeyse 5 yılda çalışan sayısı 2 kat artmıştır. Belediyemizin son 5 yıl içerisinde açmış olduğu sosyal tesis, emekliler kafesi, kreşler ve halk marketleri dikkate alındığında bu rakamın çok fazla olduğu dikkat çekmektedir. Bu durum, maalesef gider kalemlerinin büyük bir şekilde artmasına ve bütçe tutarsızlığına yol açacaktır. Küçükçekmece Belediyemizin ihtiyaçları doğrultusunda personel alımını her zaman desteklemekteyiz, ayrıca dışarıdan belediyemizin ihtiyaca göre personel hizmeti almasına karşı durmayız. Ancak yersiz ve dengesiz bir şekilde Küçükçekmece Belediyesi'nin personel masraflarının artması, Küçükçekmece'de yaşayan vatandaşlarımız için yapılabilecek hizmetlerin büyük bir kısmının yapılamamasına neden olacaktır.

2025 Mali Yılı Bütçesi incelendiğinde, 8.900.000.000,00 TL olan gider bütçesinin 4.475.923.000,00 TL'si yani bütçenin %50'sini personel giderlerinin oluşturduğu görülmektedir. Bu durum, personel planlamasının siyasi saiklerle yapıldığının göstergesidir.

Geçmiş yıl bütçelerinin içerisinde SGK primleri karşılığı olmasına rağmen 5 yıllık süreçte ödenmeyerek, 2019 yılından 2024 yılına kadar yaklaşık faizlerle birlikte 100 kat artış göstermiş ve bunun sonucu olarak Küçükçekmece’nin en kıymetli arsalarından birinin SGK'ya devredilmek zorunda kalmıştır. 2025 yılında da önceki dönemlerde olduğu gibi SGK primlerini ödememe alışkanlığınızı devam ettirecek misiniz?

4- Afet İşleri Müdürlüğü Bölümü incelendiğinde, 2023 ve 2024 yıllarında arama kurtarma personelimizin olmadığı gözükmektedir. Ancak 2024 yılı ilk altı aya bakıldığında, arama kurtarma personeline yönelik eğitim sayısının 10 olduğu gözükmektedir. Arama kurtarma personelimiz olmadığı halde, eğitimi vermişiz; bunun nasıl olduğunu anlamış değiliz. (s.54)

Afet ve acil durum makine ve teçhizat sayısı 2023 ve 2024 yıllarında gözükmemektedir. Yani bugün, Allah göstermesin, herhangi bir tehlike, can, mal kaybı veya doğal afet (deprem, seller, su taşkınları gibi) ile karşılaşırsak elimizde bir tane bile kazma kürek olmadığı anlamını çıkarmaktayız. (Eğer elimizde makine ve teçhizat bulunuyorsa, performans kitapçığına yazılmamış olması önemli bir eksikliktir.)

5- Fen İşleri Müdürlüğü Bölümü incelendiğinde, bölgede ihtiyaç doğrultusunda yapımı gerçekleşen yağmur suyu kanalı tamamlanma oranının %90’larda olduğu gözükmektedir. Ancak yanlış bağlanan ve yeniden gözden geçirilmesi ve bakımlarının yapılması gereken birçok yağmur suyu kanalımız bulunmaktadır.

6- Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü Bölümü incelendiğinde, ilçemizin eğitim, kültür, sanat, spor ve sosyal yapısının güçlendirilmesini amaçlıyoruz. Ancak Çocuk Trafik Eğitim Parkı ve Macera Parklarından yararlanan öğrenciler ve gençler dışında, gençlere yönelik ne bir gençlik merkezi kursu ne de akademik bir program düzenlenmiş; ayrıca ilçemize bir spor kompleksi kazandırılmıştır. Burada mevcut birkaç sahanın çimlerinin değiştirilmesi ve geçici olarak portatif tribün çalışmaları dışında elle tutulur bir şey görememekteyiz. Unutmayalım ki özellikle Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğümüzün gerçekleştirdiği etkinliklere bakıldığında yapılan faaliyetler sadece AK Parti belediyeciliği döneminde yapılan Macera Parkı ve Çocuk Trafik Eğitim Parkı'nda gerçekleştirilmiştir. Amatör spor kulüplerine ve başarılı sporculara yapılan ayni ve nakdi yardım miktarı 1.250.000,00 TL gibi çok kısıtlı bir miktarda kalmıştır. Bu dönem için ilçemizde faaliyet gösteren spor kulüplerine malzeme yardımları yetersizdir. (s.87)

7- İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü faaliyetlerine baktığımızda, özellikle uluslararası anlaşmalara göre karbon ayak izimizin belli oranların altına düşürülmesi gerekmektedir. Ancak bu kadar önemli bir konuda 2021 yılından itibaren düzenlenen bir etkinlik olmamıştır. Belediyemiz özellikle ilçemiz sınırları içerisinde bulunan, karbondioksit, kükürt dioksit, azot oksitleri, ozon, üretim ve tüketimden kaynaklı atıklar, kimyasal üretimden kaynaklanan duman ve benzeri zararlı madde içeren ticari faaliyette bulunan işletmelere karşı ne gibi yaptırımlar uygulayacaktır? Bu konuyla alakalı aydınlatıcı bir faaliyet ve satır göremedik. Ancak burada Müdürlüğümüzün Sürdürülebilir İklim ve Enerji Eylem Planı (SECAP) kapsamında belirlenen karbon emisyonunu %40 oranında azaltmayı hedef olarak belirlemesi, olayın ciddiyetinin farkına varıldığının bir göstergesidir. Müdürlüğümüze bu konuyla alakalı teşekkür ediyoruz.

8- Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü bölümüne baktığımız zaman, mevcut Evde Sağlık Hizmetlerine göre 2025 yılı hedefi yaklaşık %30 oranında azalmıştır. Evde sağlık hizmeti hedefini azaltmak yerine yükseltmek gerekmektedir. Kadınlarımıza yönelik düzenlenen kurs sayısı 21 olarak hedeflenmiş ancak 2 yıldır herhangi bir gerçekleşme olmamıştır. Kadınlarımıza yönelik eğitim ve seminer sayısı 2023 yılında 45 iken, bu sayı 2024 yılı ilk 6 ayında 15 olmuştur. Sene sonu ortalama bir hesap yapıldığında %30 bir gerileme söz konusudur. Seminerlere katılan kişi sayısında da önemli bir düşüş görülmektedir.

9- Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü programına baktığımız zaman, 2023 yılında ilçemizde 5 festival etkinliğinin yapıldığı, 2024 yılı ilk 6 ayı itibarıyla 6 festival yapıldığı görülmektedir. Buradan şu sonucu çıkartıyoruz: Daha ilk 6 ayda geçen seneyi hızlı bir şekilde geçmişiz. Bu sene demek ki festivallere ayıracak paraları rahat rahat bulmuşuz. 2023 yılı ve 2024 yılı içerisinde hiçbir gezi etkinliğimiz olmamış; 2025 hedefimizde sadece 3 olarak kalmıştır. Geçmiş dönem belediyecilik faaliyetlerimizde özellikle Küçükçekmeceli hemşehrilerimiz ve derneklerimiz belediyemiz tarafından Çanakkale Şehitlik Ziyaretlerine götürülmüştür. Ancak bu performans programında en azından bütçemizi sarsmayacak düzeyde Çanakkale Şehitlik Gezileri ve Ankara Anıtkabir, Türkiye Büyük Millet Meclisi Ziyaretleri programı eklenebilirdi.

10- Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne geldiğimizde 2024 yılı gerçekleşme oranının %34,5’da kaldığı; iyi niyetli olarak baktığımızda, bu oranın bu sene %70-75’ler gibi kalacağı gözükmektedir. Geçen senede gerçekleşme oranımız %87,5 olmuştur. Gelirlerimizde önemli bir düşme gözükmektedir.

11-Park ve Bahçeler Müdürlüğü programında son 2 yıl içerisinde Kamera kurulan park sayımız bulunmamaktadır. İlçemizde 130 civarında parkımız bulunmaktadır. Hedeflenen sayı sadece 3 olarak gözükmemektedir. Bu parklara kamera sisteminin kurulması 18.112.650,00 tl sı olarak maliyetlendirilmiştir. Bu rakamlar inanılmaz derecede yüksek hesaplanmıştır.

Yapılan çocuk oyun alanı spor alanı gözükmemekte olup hedef sadece 1 olarak belirtilmiştir. İlçe genelinde kişi başına düşen yeşil alan miktarı maalesef hep aynı oranda 5,1 olarak sabitlenmiştir.. 12-Sosyal yardım işleri müdürlüğü performans programında, Yaşlı ve engellilere verilen kişisel bakım evde temizlik ve bakım onarım hizmet sayısı 2023-2024 yılları arasında gözükmekte, 2025 hedefi 5000 adet olarak belirtilmiştir. Geçmiş yıllara bakıldığında bu rakamlara ulaşmanın imkansız olacağı görülmektedir. Ayrıca İhtiyaç sahiplerine yaşlı ve engellilere yapılan etkinlik sayısı da çok reel gözükmemektedir.s141.

Birde Asker maaşı alan Ailelerimize geçmiş dönemlerde yardım yapılmadığı gözükmektedir.2025 yılı hedefi 50 aile olarak belirtilmiştir.. İnşallah bu hedef gerçekleşir.s143

13-Strateji geliştirme Müdürlüğü programına geldiğimizde İç kontrol le alakalı amaç hedef ve tanımlar yapılmış 2025 hedefleri adet başına çok sınırlı tutulmuştur. Özellikle vurgulamak gerekirse iç kontrol, sisteminin etkinliğinin değerlendirilmesi ve sistemin etkinliğine katkı sağlamak konusunda önemli rol oynar. Yurtiçi ve Yurtdışı ilişki kurulan Kardeş şehir sayısı hedefi toplamda 3 olarak belirtilmiştir.

Ancak Bugüne kadar protokol imzaladığımız Kardeş Belediyelerle ilgili herhangi bir çalışma metni ve hedefi programımızda belirtilmemiştir. S146-147

14-Temizlik İşleri Müdürlüğü ne geldiğimizde Yıkanan Cadde ve Sokak Kamu kurumlarının sayısı belirtilmemiş olup 2025 hedefi 6000 olarak gözükmektedir. Normalde caddelerimiz yıkanırdı. Neden 2 yıldır cadde ve sokaklarımız yıkanmamaktadır. İlçe genelinde kötü görüntüye neden olan boyanan duvar miktarı hedefi 10.000m2. Bu rakamda önceki yıllara bakıldığında pek gerçekleşecek bibi durmamaktadır.

Sayın Başkan Değerli meclis üyesi arkadaşlarım 2025 yılı performans Programına katkı sağlayan müdürlerimize ve personelimize teşekkür eder, Programımızın hayırlar getirmesini temenni ederim.