Şahin, yeterli öğretmen ataması yapılmadığı için yüzbinlerce mezun öğretmenin mesleğe başlayamadığını ve ücretli öğretmenlik sisteminin bir çözüm değil, sorun kaynağı haline geldiğini ifade etti.
“MESLEĞİN NİTELİĞİNİ VE EĞİTİM HAKKINI ZEDELİYOR”
Milli Eğitim Bakanlığı verilerine göre ülkede yaklaşık 100 bin öğretmen kadrosu açığı bulunuyor. Ancak bu açık, kadrolu atamalar yerine düşük ücretli, güvencesiz ve geçici çalışan ücretli öğretmenler ile kapatılmaya çalışılıyor. Şahin, bu uygulamanın öğretmenlik mesleğinin itibarını zedelediğini ve kalıcı çözümler üretilmesi gerektiğini belirtti.
“ÖĞRETMENLERİMİZ ASGARİ ÜCRETİN ALTINDA MAAŞA ÇALIŞIYOR”
Ücretli öğretmenlerin büyük çoğunluğu ekonomik zorunluluklarla bu görevlere başvuruyor. Ancak bu öğretmenler, asgari ücretin dahi altında gelir elde ediyor, sosyal güvenlik haklarından sınırlı ölçüde yararlanıyor ve yılın yalnızca belirli dönemlerinde çalışabiliyor. Şahin, bu durumun insan onuruna aykırı olduğunu vurguladı.
“EĞİTİMDE SÜREKLİLİK VE KALİTE ZARAR GÖRÜYOR”
Süreklilik arz etmeyen ve geçici niteliğe sahip bu istihdam biçimi, eğitimde kaliteyi de olumsuz etkiliyor.
Şahin, eğitim hizmetinin sürekliliği ve niteliği için kadrolu öğretmen istihdamının şart olduğunu belirterek, kanun teklifinde öğretmen ihtiyacının sadece kadrolu atamalar yoluyla karşılanmasını önerdi.