14 ve 28 Mayıs tarihlerinde yapılan Türkiye'nin 'en kritik seçimi' olarak tanımlanan Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde muhalefetin nasıl kaybettiği tartışmaları sürüyor.
367 milyon TL bütçenin Tuncay Özkan'a verildiği yazılmıştı. Gazeteci Bahar Feyzan, "Tuncay Bey'in kontrol ettiği medya reklam bütçesi, 367 milyon TL reklam bütçesi nasıl harcandı? Parti genel merkezinde seçim günü Anka Haber Ajansı'na ne kadar para ödendi?" diye sormuştu.
FACEBOOK VE INSTAGRAM'DA YETERSİZ REKLAM
Oda TV'nin haberine göre, reklam bütçesinden Facebook'a harcanan paranın neredeyse yok denilecek kadar az olduğu ortaya çıktı:
Pazarlama ve Marka Stratejisti Burak Su’nun Twitter’dan yayınladığı araştırma verilerine göre CHP son 3 ayda Facebook reklamlarına hiç para harcamadı. Kılıçdaroğlu adına ise sadece 2.1 milyon lira harcandı bu sayılar ise rakibinin oldukça gerisinde olması dikkat çekti.
"EYY CHP, SEN NİYE HİÇ FACEBOOK VE INSTAGRAM KULLANMADIN?"
Su, "Her şeyi kabul ettim anladım. Ama şunu anlamadım. Eyy CHP! Sen niye hiç Facebook ve Instagram kullanmadın? Bu nasıl olabilir?" dedi.
Facebook seçmen kitlesini, yaş aralığı yüksek, AKP propagandasına en açık kesimden oluşan vatandaşların oluşturduğu değerlendirmesi yapılıyorken CHP’nin Facebook’u bu kadar boş bırakması tepki çekti.
MONTAJ VİDEO FACEBOOK'TA ULAŞMADIK YER BIRAKMADI
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “PKK-Kılıçdaroğlu ilişkisi” diyerek mitinglerde izlettiği montaj video da en çok Facebook üzerinden paylaşılmıştı.
Burak Su’nun açıkladığı verilere göre Facebook’ta ilk 5 reklam verenin 4'ü Cumhur İttifakı, 1 tanesi Kılıçdaroğlu olarak ölçüldü. İlk 4 reklam harcaması toplamı yaklaşık 14 Milyon TL iken sadece Kılıçdaroğlu 2.1 Milyon TL harcadı.
İşte CHP'nin Facebook reklam panelindeki aktivitelerin görüntüsü;