Daelim (Güney Kore)–Limak–SK (Güney Kore)–Yapı Merkezi OGG ortaklığı ile yapılan yap-işlet-devret modelli Çanakkale Köprüsü için önümüzdeki yıllarda servet ödeyebiliriz.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü’nden 2024 yılında 2 milyon 684 bin 738 aracın geçtiğini açıkladı. Açıklanan araç sayısı, köprü için garanti edilen araç sayısının epey bir altında kalırken, köprü için hazineden çıkacak paranın 3 yılda 700 milyon avroyu bulduğu iddia edildi.

Mahir Polat SÖZCÜ’ye yaptığı açıklamada, köprünün açılışından bugüne kadar garanti edilen ancak geçmeyen araçlar için ödenen toplam tutarın 700 milyon Euro’ya ulaştığını bildirdi.

Erdoğan'dan sonra Bakan Bolat da 'boykot' dedi Erdoğan'dan sonra Bakan Bolat da 'boykot' dedi

Polat şunları söyledi: “2024 yılında bu köprüye garanti edilen, ancak geçmeyen 13 milyon 741 bin araç var. Bu garantinin bir yıllık faturası 270 milyon Euro’yu aştı (Bugün ki kurla 9 milyar 855 milyon TL). Köprünün açılışından bugüne kadar yaklaşık 46 milyon araç garantisi verildi. Sadece 7 milyon 500 bin araç geçti.  Geçmeyen 38.5 milyon aracın faturası olan 700 milyon Euro ise 85 milyon vatandaşa kesildi. Asgari ücretliye, emekliye, memura bütçe yok diyen iktidar birkaç firmaya milyarları aktarmaya devam ediyor. Köprüyü yapan firmalar maliyetini önümüzdeki 3 yılda çıkartacak ve aynı zamanda kalan 7 yıllık işletme süresince de 1 köprü parası daha kazanacak.”

2034'TE TÜRKİYE'YE DEVREDİLECEK

Açılış Tarihi: 18 Mart 2022
Yıllık Garanti Edilen Araç Sayısı: 16 Milyon 425 Bin
2024’de Geçen Araç Sayısı: 2 Milyon 684 Bin
Sapma Hata Payı: % 84
Geçiş Ücreti:15 Euro + KDV ve AB Enflasyon Farkı

BAĞLANTI YOLLARINA DA ÖDEME YAPILIYOR

Öte yandan 89 kilometrelik Malkara yolu ve Çanakkale otobanı kullanılmadan köprüye ulaşılamıyor. Köprünün bağlantı yolları olan bu iki yol da ücretli, ve bu yollara girerseniz Çanakkale Köprüsü’ne uğramadan çıkılamıyor. Çıkılırsa en uzak mesafe ücreti alınıyor.

Editör: Editör Yazar