Türkiye’de birçok trafik kazaların sebeplerinden biri de kaldırıma ayrılan bölümlerin yetersizliğinden kaynaklanıyor. Yayaların yolun ortasından yürümesiyle can güvenliği hiçe sayılıyor. İstanbul’un çeşitli semtlerinde ise bu manzaralara şahit oluyoruz. Bahçelievler, Bakırköy, Güngören ve Küçükçekmece gibi semtlerdeki kaldırıma ayrılan bölümün yetersizliği ise dikkat çekiyor.
VATANDAŞ TEPKİLİ
Bu duruma karşı vatandaşlar ise tepki gösteriyor. Canların hiçe sayılmasına öfkeli olan vatandaşlar, çözümün üretilip can güvenliklerinin alınmasını istiyor.
İstanbul’da Bahçelievler, Bakırköy, Güngören ve Küçükçekmece gibi semtlerdeki kaldırım yetersizliğin çoğu kaldırım işgallerine dayanıyor. Bazı binalar yapılırken kaldırımın çoğu bölümünü evin içerisine alıp bahçe şeklinde kullanıyor. Aynı şekilde sahil bölümdeki işletmelerde kaldırımları işgal ediyor.
ER: HER YIL 10-15 PROJEYİ HAYATA GEÇİRİYORUZ
İBB Avrupa Yakası Yol Bakım ve Onarım Şube Müdürü Murat Er’e konuya ilişkin düşüncelerini almak için ulaştık. Gazetemize konuşan Er, kaldırım konusunda ara sokakların ilçe belediyelerine ait olduğunu belirtirken ana arterlere ise İBB’nin baktığını söyledi. Er, “Biz İBB olarak ana arterlerin bakımı için her yıl 10 ila 15 yaya projeyi hayata geçiriyoruz. Ara sokaklara İlçe belediyelerin sorumluluğunda.” dedi.
“İLÇE BELEDİYELERİNİN YA BÜTÇESİ YETMİYOR YA DA İLGİLENMİYOR”
Ara sokaklardaki düzensiz ve yetersiz kaldırım konusunda İlçe belediyelerin bütçe yetersizliğinden veya ilgilenmemek istediğinden dolayı yapmadığını aktaran Er, binaların, dükkanların kaldırım işgalleri için de şunları söyledi:
“İlçe belediyelerine bir dükkan sahibi 4 metre kaldırımın 2 metresini almak için veyahut kiralayıp ruhsat almak için para ödüyor. Bu durumda kaldırımı alıp kullanıyor. Aynı şey bina yaparken de müteahhit kaldırım işgali durumunda para ödeyip ruhsat alıyor.” SÜLEYMAN ÇAY