Financial Times, The Economist gibi dünyanın en çok takip edilen dergileri, dünyadaki birçok ülkeyle ilgili yorum haberlerine yer vermeye devam ediyorlar. Dergilerin sansasyonel kapak tasarımları ise bir anda gündem olabiliyor.

"TÜRKİYE DİKTATÖRLÜĞÜN EŞİĞİNDE"

Son olarak The Economist'in Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın sülietini kullandığı Türk bayrağı kapağı sosyal medyanın gündemine kısa sürede oturdu. Kapakta Erdoğan'ın sülieti Türk Bayrağı'ndaki hilal sembolüne entegre edildiği görülüyor.

HÜKUMETTEN TEPKİLER

Twitter hesabından açıklamalarda bulunan Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, “The Economist, entelektüel açıdan tembel, sıkıcı ve kasıtlı bir cehalete dayalı Türkiye tasvirini yeniden piyasaya sürdü” dedi. Altun, devamında şunları kaydetti:

“Çirkin manşetler ve kışkırtıcı görseller, sözde dergilerini satmalarına yardımcı olabilir, bu yüzden dahiyane pazarlama teknikleri için onları tebrik ediyoruz! Ancak izleyicilere bunun ucuz propaganda ve dezenformasyona dayalı sansasyonel bir gazetecilik olduğunu hatırlatmalıyız.”

‘Türk halkının demokrasiye, eşitliğe ve özgürlüğe bağlılığını defalarca gösterdiğini’ savunan Altun, sözlerini şöyle sürdürdü: “The Ekonomist’teki sözde gazeteci ve editörler bu mücadeleyi görme zahmetine girmedi. Bu, büyük ölçüde, girdiği her seçimi kazanmış ve demokratik yollarla seçilmiş cumhurbaşkanımıza karşı açıklanması güç ve sonu gelmeyen nefretlerinden kaynaklanıyor.”

KALIN: DİKTATÖRLÜK İFTİRASINA BAŞVURUYORLAR

Bir tepki de Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalın'dan geldi. Kalın yine Twitter'dan yazarak, "

The Economist, "Türkiye diktatörlüğe kayıyor" demiş. Millete ve liderine diz çöktüremeyince diktatörlük iftirasına başvuruyorlar. Geçiniz..." ifadelerini kullandı.